lørdag 20. februar 2010

Ingen bønn, ut å tren uansett vær

 Hu mora mi skal ikke ha noe pingle bikkje som ikke kan gå ut når det regner eller snør eller er vind.
Så hun har vært ute med meg i korte perioder i hele dag. Å jeg elsker å være ute:) Så det er ikke noe problem. Er det noen som skjærer grimaser så er det mutter'n.

Flink til å belønne er hun også

Her sitter jeg å venter på at Mutter'n skal komme tilbake. Se så flink jeg er på "sitt og Bli"

Også løser vi ut med litt lek (kong)


 Bilde mutter'n ikke vil vise fram. Hun tror jeg sitter pent på plass, MEN det gjør jeg ikke. ÆDDABADDA.

Så lekte vi litt i snøen etter treningsøkten




18 kommentarer:

Anonym sa...

å så flik du er Turte ....men ho mutteren er veldig flink ho au ja:)

Hege sa...

Tusen takk:) Vi prøver så godt vi kan begge to.

Anonym sa...

Ja det er bra...og flinke er dere til ut i all slags vær.
Syns også du er blitt stor:)
Du er savnet her i kristiansand ...ja begge to:)

Helle sa...

Så flink du er Turte jenta :)

He, he kult at du lurte morra de også ;)


Jeg for min del skulle ønske noen ganger at Cita gull ikke ville ut å gå så mye når det er "dritt" vært... sån som en Bedlington egentlig skal være hehe, men det er vel takken for at jeg holdt på slik som du og Turte gjør... :) Når jeg tenker etter...så er vel det egentlig veldig bra, fetter Baltasar (Bedlington) er knapt ute og tisser om dagen, han og mamman hans har knapt gått en tur hele vinter....

Helle sa...

...og det syntes mamman til Baltasar ikke er no særlig...

Hege sa...

Jeg synes du har vært flink jeg som har gjort slik at hun tåler å være ute i allslags vær. Hunder som nekter å gå ut er pingler. Og jeg skal ikke ha en vær pingle. Av og til må man ut uansett hvordan været er å da er det greit at man får med seg hunden frivillig synes jeg:) Så jeg mener at du har gjort alt riktig.
Kanskje ikke rasen er så vär for regn og snø som man skal ha det til hehe.

Helle sa...

Det ligger nok i rasen, kjenner flere Bedlingtoner som nekter å gå ut hvis det regner, snør, er for varmt ute...osv...hehe blir aldri fornøyd :) Og det er ikke snakk om bare nekte litt, de sitter dønn og du får ikke rikket på de uten å måtte løfte de... har prøvd med Baltasar jeg hehe, hjelper ikke med all slags lokking, hopping, smisking osv. ...

Jobbet en del med Cita, husker da hun var 3-4 mnd, hun nektet plent å gå mer en 5 meter hjemmefra... så det ble en del hopp og sprett/lokking fra meg for å få henne med videre... og jeg er sta hehe
(tror vi konkurerte da litt i "hvem som er staest" Cita er jo en Terrier :)

Helle sa...

PS; Hunder som nekter å gå ut = pingler

Ikke enig i den frøken :)... finns så mange forskjellige hunder, som er avlet opp til forskjellige bruksområder, noen tåler mere kulde, regn, noen løper fortere, noe gjeter, noe...osv. osv.

Bedlington har også kun pels til pynt :)

Hege sa...

Godt man ikke trenger å være enig i alt;)
Ja det finnes mange forskjellige raser som er avlet opp til forskjellige bruksområder. Men når man bor i ett land som Norge så må man da jobbe med hunden sin da. Sånn som du. Ikke gi opp uansett hvor frusterende det er. Det finnes ikke dårlig vær bare dårlig klær, det kan man jo si for hunden også nå som det finnes så mye fint hehe.

Helle sa...

Ja, enig at en må jobbe med hunden sin :) Og tro meg de andre jeg kjenner har virkelig jobbet med sine hunder også...kanskje de kunne ha jobbet mere/kanskje det ikke hadde hjulpet... :) Men noen raser er ikke så glad i og ikke "lagd" for kulde, reng osv. sjelden en får en chihulahula eller/wippet ut på en ekstrem tur ...

Men tror det ikke er noe fare for lille Turte, hun tåler vel litt kulde og regn :) + så har hun også en sta mamma, akkurat som Cita :)

Helle sa...

PS; hvorfor får jeg egentlig ikke valget med å få mail, når du svarer på en kommentar jeg har skrevet til deg... litt kjedelig får da må jeg inn og sjekket på innleggene får å se om du har svart meg... :Z

Hege sa...

Ja tror ikke det er noe fare for Turte sin del. Hun elsker snøen så langt:)

Tror individene er så forskjellig innad i rasene også. Bare se på Cita. Turte skalv jo før Cita sist vi var ute å leka. (se bort fra valpepels hehe) Cita er ei herlig Bedlington:)

Hege sa...

Hmm.. så rart. Jeg får mail når noen kommenterer innleggene mine. Kanskje det er en innstilling jeg ikke har aktivert. Når jeg tenker meg om så får ikke jeg det heller når du svarer på mine kommentarer på Cita sin side. Tror det står neders noe om å motta mail???

Hege sa...

Abonner via E-post.. prøv å trykk på den

Helle sa...

Ja, kan prøve den abonner via e-post, men tror da en får e-post kun når blogg-eier skriver innlegg, eller så får en mail både når det skrives innlegg og for hver kommentar som skrives på innleggene... når jeg skriver innlegg på noen andres blogger, får jeg spørsmål om jeg vil få mail ved svar/eller jeg trykker på en knapp som da gjør at du får mail ved svar på innleggene...phu... prøver abboner via e-post jeg...

Ps; har foresten svar deg på Cita sin blogg ang. Kira... tror Kira nesten er naboen din :)

Helle sa...

PS2; ikke ta navet Kira for god fisk... mener bare å huske hun het det... :)

Helle sa...

hehe bare meg igjen :)

Nå fikk jeg mail på at jeg selv hadde skrevet innlegg på bloggen din :) da får jeg nok mail når alle skriver kommentarer på bloggen din, men det er ihvertfall bedre en ingen ting :)

Nå skal jeg spise hjemmelagd pizza :)

Hege sa...

Da får du nok mail hver gang noen svarer her. Så må du bare gjøre det hver gang du skriver noe da.. Så skal jeg se på innstillingene en dag jeg orker haha