tirsdag 10. januar 2012

For en herlig kveldstur :)

 På ettermiddagsturen idag klarte jeg selvfølgelig å kaste leka til Turte ett sted verken jeg eller Turte kunne finne den. Vi leita og leita.. Men neida.. Den var borte den. Så vi fortsatte hjemmover med en leke mindre.

 Så på kveldsturen bestemte jeg meg for å ta en tur inn i Østmarka og gikk da forbi der vi mistet leken. Sendte Turte ut på søk. Hun søkte fint på rett linje framover, snuste litt under snøen og etter ca 20 sekunder røsket hun tak i en kvist. Siden den satt litt fast lot hun den bare være å fortsatte å søke (flinke Turte) Søkte vel i ca 3-4 min til før jeg sa "hvor er leka di Turte, fin leka di" og da fikk hun fart på seg da. Spurta tilbake til "kvisten" røska tak i den og kom løpende så lykkelig tilbake til meg :) Å det var jo selvfølgelig leka hun hadde funnet :) Stolt da ja hehe

 Hun var veldig ivrig på leken resten av turen. Fikk belønning for å gå FVF. Så kom det noen ski gåere. De passerte hun med glans enda hun gikk løs. Å jeg belønnet med leka. Det kom så 3 ski gåere til som hadde med seg hund, men Turte hun gikk ved min side. Og ett par med 2 hunder som sleit med å holde tilbake hundene sine når jeg å Turte gikk forbi. Men Turte hun gikk så fint "på plass" som hun aldri har gjort før. Ikke noe knurring, ikke noe vokting.. For en herlig kveldstur. Håper virkelig på flere slike turer.

 Nå er Turte sliten etter all søking, løping i bakker og trening at hun stod ved soveromsdøra å kikket etterlengtende for å komme inn :)

Jeg håper vi får mange mange flere slike turer!!!


5 kommentarer:

Helle sa...

Så fin bloggen deres har blitt, endelig fått tatt meg en tur inn her igjen nå :)

Kjempe gøy å gå forbi andre som sliter med å holde hundene sine på plass når ens egen går bare pent forbi :)

Skal starte å blogge for fult når jeg får ny pc og kamera igjen... har heldigvis fått lånt en mini pc av ei på jobben min :)

Hege sa...

Takk :) Turte trenger jo en litt mer moden blogg nå som hun er voksen ;P Har ei venninne som er veldig glad i å lage blogg sider. Jeg er jo helt håpløs hehe

Ja du må blogge igjen altså. Om så uten bilder så synes jeg det er spennede å lese, så det synes jeg du skal gjøre. Hvis ikke får du henge med opp i skogen en ettermiddag så skal jeg ta med kameraet ;)

Therese og Basse sa...

Flinke Turte! §:o)

Hege sa...

Ja Turte er råflink når hun vil :)

Helle sa...

He, he er vel ikke så moden bloggen til Cita da enda hun er enda eldre en Turte :)

Er jo veldig glad i å ta bilder jeg da, av Gullet, blir liksom ikke så mye å skrive om når en ikke driver aktivit treing osv. Men skal ikke se bortifra at vi starter med et eller annet igjen :)